Firmowe Strony Internetowe

Jaką stronę internetową powinna mieć Twoja firma?

W ostatnich latach moda na social media spowodowała, że cześć firm zrezygnowała z posiadania tradycyjnej strony internetowej pod własną domeną i prowadzi jedynie profile na portalach społecznościowych. Od zawsze byłem przeciwnikiem takiego rozwiązania, ponieważ firma prowadząca dany portal może zmienić warunki lub po prostu bez większego tłumaczenia zlikwidować nasz profil i cała nasza praca pójdzie na marne. Dlatego zawsze powinniśmy posiadać alternatywę w postaci własnej strony, a profile w social mediach traktować jako dodatek.

Istnieje co najmniej kilka rodzajów stron internetowych które mogą dobrze sprawdzić się w przypadku firm, a wybór konkretnego typu możemy uzależniać od charakteru działalności i oferowanych produktów lub usług. Poniżej przyjrzymy się tym najczęściej spotykanym.

Tradycyjna strona firmowa – wizytówka

Prawdopodobnie najczęściej spotykanym od wielu lat rodzajem strony WWW jest tradycyjna strona – wizytówka. Składa się ona przeważnie tylko z kilku podstron, takich jak na przykład: strona główna, oferta, cennik, galeria produktów (lub zrealizowanych usług), dane kontaktowe. Dobrze zbudowana witryna – wizytówka jest szybka (ma krótki czas wczytywania), łatwo się po niej poruszać i potencjalni Klienci nie maja problemu ze znalezieniem na niej interesujących informacji. Ponadto jest to jedna z najtańszych opcji na firmową stronę internetową, nie tylko z uwagi na stosunkowo prosta budowę, ale również na koszty utrzymania, ponieważ ma niskie wymagania co do serwera na którym się znajduje. Dobrze wdrożona i skonfigurowana praktycznie nie wymaga uwagi i jakiegokolwiek doglądania.

Landing Page

W ostatnich latach coraz większą popularność zyskują strony typu Landing Page. Tak naprawdę jest to pojedyncza strona (bez żadnych dodatkowych podstron) na której umieszczone zostały wszystkie niezbędne informacje dotyczące firmy, oferty, dane kontaktowe i inne. Tego typu witryny są bardzo wygodne do przeglądania na telefonach komórkowych i właśnie dzięki temu decyduje się na nie coraz więcej firm. Należy zaznaczyć, że mimo iż nie są rozbudowane to nadal pozostają bardzo efektowne, często mają wiele ciekawych i estetycznych elementów graficznych i są naprawdę przyjemne w odbiorze. Szczególnie chętnie stosowane są przez firmy handlujące jednym flagowym produktem lub jedną konkretna usługą. Są bardzo skuteczne i cechują się wysokim współczynnikiem konwersji (czyli stosunkiem liczby odwiedzin do sprzedaży). Przy tym powinny być najtańszym rozwiązaniem ze wszystkich opisywanych w tym tekście.

Strony internetowe dla firm
źródło zdjęć: pixabay.com

Blogi firmowa

Doskonałym sposobem na prowadzenie aktywnej promocji firmy w Internecie jest połączenie tradycyjnej strony firmowej z blogiem, czyli specjalnym miejscem na naszej witrynie gdzie regularnie będziemy publikowali różnego rodzaju artykuły dotyczące naszych produktów lub ogólnie gałęzi biznesu w której działamy. Mogą to być zarówno teksty poradnikowe, opisujące branżowe nowości lub jakikolwiek inne. Ich celem jest przyciągnięcie na naszą stronę osób zainteresowanych konkretnym zagadnieniem i przy okazji zainteresowanie oferta naszej firmy.

Tego typu strona oparta będzie zazwyczaj na jakimś systemie zarządzania treścią i ma nieco większe wymagania serwerowe niż dwie opisywane wcześniej. Będzie też wymagała nieco większego wkładu finansowego na starcie, ale w wielu przypadkach może się to opłacić. Zanim zdecydujemy się na założenie firmowego bloga warto zastanowić się czy będziemy mieli czas na jego prowadzenia lub środki finansowe na zakup artykułów czy też zlecenie ich redagowania. Blog który nie jest aktualizowany od wielu miesięcy nie jest najlepsza wizytówką firmy.

Większe serwisy

Jeśli branża w której działamy jest bardzo obszerna, obejmuje wiele zagadnień i pozwala na tworzenie dużej ilości treści możemy pomyśleć o stworzeniu większego serwisu dotyczącego danego tematu, na którym będziemy przy okazji bardzo aktywnie promować nasza firmę. Przykładem może być turystyka i biura podróży, które mogą przyciągać swoich Klientów ciekawymi artykułami dotyczącymi atrakcji turystycznych, opisującymi konkretne miejsce na świecie czy zawierające porady na temat korzystnej wymiany walut, zwyczajów panujących w danym kraju i wiele innych. Ograniczać nas będzie wyłącznie nasza wyobraźnia.

Dobrze prowadzona, rozbudowana i wartościowa strona internetowa jest doskonałym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku marki w Internecie. Wymaga ona jednak sporo uwagi, ciągłego doglądania i regularnego tworzenia nowych treści.

To na jaką stronę internetowa dla naszej firmy się zdecydujemy zależy od naszych możliwości finansowych, ilości czasu który mamy zamiar na nią poświęcać, możliwości i umiejętności technicznych i jeszcze kilku innych rzeczy. Faktem jest natomiast, że każdy kto planuje długoterminowo rozwijać i promować swoją firmę powinien posiadać choć najprostsza stronę internetową, a nie opierać swojego biznesu wyłącznie na promocji na portalach społecznościowych, które to przecież są w rękach wielkich korporacji, które mogą w każdej chwili zmienić zasady i warunki panujące na danych portalu.

Podobne artykuły

Ta strona do działania wykorzystuje pliki cookies. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich używanie. Wszystkie ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.

Rozumiem Opuść stronę